Translate -TRANSLATE -

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Γεώργιος Βιζυηνός : ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ




ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ

Η μάνα.

- Φουρτούνιασεν η θάλασσα και βουρκωθήκαν τα βουνά.
Είναι βουβά τ’ αηδόνια μας και τα ουράνια σκοτεινά
κι η δόλια μου ματιά θολή.
- Παιδί μου, ώρα σου καλή.

Είν’ η καρδιά μου κρύσταλλο και το κορμί μου παγωνιά,
σαλεύει ο νους μου, σα δεντρί, που στέκει αντίκρυ στη χιονιὰ
και είναι ξέβαθο πολύ
- Παιδί μου, ώρα σου καλή !

Βουΐζει το κεφάλι μου, σαν του χειμάρρου τή βοή !
Ξεράθηκαν τα χείλη μου και μου εκόπηκ’ η πνοὴ
σ’ αυτό το ύστερο φιλί.
- Παιδί μου, ώρα σου καλή !

Να σε παιδέψ’ ο πλάστης μου, καταραμένη ξενιτειά !
Μας παίρνεις τα παιδάκια μας και μας αφήνεις στη φωτιὰ
και πίνουμε τόση χολή,
όταν τούς λέμε «ώρα καλή» !

Το παιδί.

- Φυσά βοριάς φυσά θρακιάς γεννιέται μπόρα φοβερή,
με παίρνουν, μάνα, σα φτερό, σαν πεταλούδα τρυφερή
και δεν μπορώ να κρατηθώ.
- Μάνα, μην κλαις θα ξαναρθώ.

Βογγούν του κόσμου τα στοιχειά, σηκώνουν κύμα βροντερό
θαρρείς, ανάλιωσεν η γη και τρέχ’ η στράτα, σα νερό
κι εγὼ τα κύματ’ ακλουθώ.
- Μάνα, μην κλαις, θα ξαναρθώ.

Όσες γλυκάδες και χαρές μας περιχύνει ο ερχομός,
τόσες πικράδες και χολές μας δίνει ο μαύρος χωρισμός !
Ωχ ! ας μπορούσα να σταθώ. . .
- Μάνα, μην κλαις, θα ξαναρθώ.

Πλάκωσε γύρω καταχνιὰ κι ήρθε στα χείλη μου η ψυχή.
Δώσ’ μου την άγια σου δεξιά, δώσ’ μου συντρόφισσαν εὐχὴ
να με φυλάγη, μη χαθώ.
- Μάνα, μην κλαις, θα ξαναρθώ.

«Ποιήματα»
Γεώργιος Βιζυηνός

Δεν υπάρχουν σχόλια: