Translate -TRANSLATE -

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Στη μνήμη του Ηρωα Κώστα Ηλιάκη

 

Με σεβασμό σε Ολους τους Ηρωες της Πολεμικής Αεροπορίας, ζωντανούς και νεκρούς....

Στη μνήμη του Ηρωα Κώστα Ηλιάκη που δολοφονήθηκε σαν σήμερα απο την Τουρκία ...

Χωρίς κανένα σχολιασμό παραθέτουμε την επιστολή του αδελφού του .

 

  Σμηναγός (Ι) Ηλιάκης Κώστας

Η παρακάτω επιστολή μου δημοσιεύθηκε σήμερα στην εφημερίδα Χανιώτικα Νέα

Σήμερα συμπληρώνονται 7 χρόνια από την θυσία του στον ουρανό της Καρπάθου,  σε  αποστολή αναγνώρισης άγνωστου  σχηματισμού στο FIR Αθηνών που όπως αποδείχτηκε ήταν Τουρκικό  RF4 συνοδευόμενο από 2 F-16 με κατεύθυνση ανοικτά της Κρήτης.

Εκείνη την περίοδο η Τουρκία   με την τακτική της στον αέρα  έδειχνε ξεκάθαρα ότι ζητά θερμό επεισόδιο, (αποδείχθηκε πρόσφατα με την υπόθεση Βαριοπούλα- Εργκενεκόν). Συν/φοι του  είχαν αντιμετωπίσει παρόμοια περιστατικά το αμέσως προηγούμενο διάστημα  (πέρα από τις προφορικές, υπάρχει και γραπτή αναφορά ). Δεν ήταν βέβαια άτσαλοι χειρισμοί ούτε έλλειψη αεροπορικής παιδείας των Τούρκων πιλότων όπως αναφέρει το πόρισμα που δόθηκε στη δημοσιότητα  (και που στην ερήμην δίκη του Τούρκου πιλότου μετά από μήνυση δύο Ελλήνων πολιτών και όχι από την πολιτεία, το δικαστήριο δεν μπορούσε να απαγγείλει κακουργηματική ενέργεια αλλά πλημμέλημα!).

 Ήταν καλά σχεδιασμένη τακτική η οποία δυστυχώς για την χώρα μας , πέρα από τον χαμό του Σμηναγού, οδήγησε σε άλλη μια γκρίζα ζώνη στο Αιγαίο με όσα επακολούθησαν αμέσως μετά στην  περισυλλογή  του Τούρκου πιλότου  και την απαράδεκτη εντολή της πολιτικής ηγεσίας, για αποχώρηση των Ελλήνων διασωστών που πρώτοι μετέβησαν στο πλοίο που τον περισυνέλεξε( και που  τυχαίως;; , ενώ είχε προορισμό τον Πειραιά, αμέσως μετά άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε στην Μάλτα)! Επικαλέστηκαν ανθρωπιστικούς τάχα λόγους, ενώ στο παρελθόν σε 3 πτώσεις Τουρκικών α/φων στο Αιγαίο, περισυλλέξαμε τους πιλότους , τους μεταφέραμε σε  νοσοκομεία για πρώτες βοήθειες και κατόπιν τους επιστρέψαμε στις βάσεις τους. Επιπλέον,  υπήρξε νεκρός αξιωματικός από τις ενέργειες του, είχαμε κάθε λόγο και δικαίωμα να  ζητήσουμε εξηγήσεις  για το περιστατικό. Μετά το φυσικό κτύπημα και την θυσία του, ο σμηναγός  δέχθηκε αρκετά  ανήθικα κτυπήματα  (παράδοση αυτού που τον κτύπησε, ιταμό Τουρκικό διάβημα, σιωπή αυτών που γνωρίζουν, δεν μίλησαν στην ερήμην δίκη του Τούρκου πιλότου με άνωθεν εντολή επικαλούμενοι λόγους εθνικής ασφαλείας , κλοπή της προτομής του κ.α.) .

Λεπτομέρειες για το ποιος ήταν ο Κώστας και για το τραγικό περιστατικό υπάρχουν σε εφημερίδες και διαδίκτυο, μπορεί ο καθένας να τις αξιολογήσει  , να σταθεί στα πραγματικά γεγονότα και να βγάλει τα συμπεράσματα του. Άνθρωποι που δεν τον γνώρισαν , διαβάζοντας ποιος ήταν και τι έγινε,  τον αγάπησαν και το εκδηλώνουν με κάθε τρόπο στην οικογένεια  , σε σχόλια  και ΜΜΕ .Με σκληρή δουλειά  και εκπαίδευση καλλιέργησε το ταλέντο του παραμένοντας ταυτόχρονα απλός και ήρεμος κάτω από οιασδήποτε συνθήκες,  ευσυνείδητος , αγαπητός σε φίλους και συν/φους. Κυκλοφορούσε για λόγους πρακτικούς και οικονομίας με την παλιά μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα  του, με αυτήν πήγε το πρωί της 23/5/2006 στην μονάδα του για την μοιραία αποστολή. "Έφυγε" στα 36 του, πετώντας με ένα από τα τελειότερα και ακριβότερα α/φη, δίχως  να μπορέσει να αγοράσει  μια καινούργια μοτοσικλέτα , σε μια περίοδο επίπλαστης ευημερίας, τότε που  "λεφτά υπήρχαν",  για άλλες όμως κατηγορίες προνομιούχων,  κομματικών στελεχών κτλ.  Ο σμηναγός, οι συν/φοι του πρώτης γραμμής σε αέρα, στεριά και θάλασσα, αφοσιωμένοι στην αδιάλειπτη  εκπαίδευση και επιμόρφωση για να είναι πάντα έτοιμοι για την υπεράσπιση της εδαφικής μας ακεραιότητας και αξιοπρέπειας είχαν και έχουν τις μικρότερες αποδοχές σε σχέση με την προσφορά τους.

Η  εκάστοτε εξουσία   και πρόσφατα  οι τοποτηρητές- δανειστές μας, ασχολούνται μόνο με οικονομικά ζητήματα , μεγέθη και περικοπές, σε βάρος του λαού και της ίδιας της χώρας. Στελέχη και παράγοντες του πολιτικού συστήματος και όχι μόνο, εντός και εκτός της Ελλάδος, παραβλέπουν συνειδητά ότι η χώρα μας δεν συνορεύει με το Βέλγιο ή την Ελβετία αλλά με μια χώρα που συνεχώς προκαλεί,  δεν σέβεται τις διεθνείς συνθήκες και έχει μόνιμα την αφορμή  πολέμου (casus belli) εναντίον της χώρας μας.

Υποβάθμισαν  το τραγικό περιστατικό στις 23/5/2006, ενώ η Τουρκική αποστολή ήταν ταυτόχρονα κατασκοπευτική και πολεμική σύμφωνα  με τους διεθνείς κανονισμούς. Σκόπιμα  απαξιώνουν την έννοια και το νόημα του αγνού και άδολου πατριωτισμού της πλειοψηφίας των Ελλήνων με σκοπό να τον κάμψουν, να τον γελοιοποιήσουν.  Επιδιώκουν  να ντρεπόμαστε να λέμε ή να αισθανόμαστε ότι  είμαστε πατριώτες, ότι αγαπάμε την πατρίδα μας ,ότι σεβόμαστε τα σύμβολα της,  να μην αντιδρούμε όταν βλέπουμε την κακή πορεία της εξαιτίας λαθών και παραλείψεων τους .  Παρομοιάζουν ή  ταυτίζουν, τον πατριωτισμό με τον επικίνδυνο  και πηγή πολλών δεινών εθνικισμό και τα παρακλάδια του. Όμως, εξαιτίας  της αγάπης στην πατρίδα, της εργασίας, της ανιδιοτελούς  προσφοράς πολλών  και συνάμα του αγώνα και της θυσίας χιλιάδων πατριωτών όποτε χρειάστηκε, με τελευταίο μέχρις στιγμής τον σμηναγό, σήμερα είμαστε και θα συνεχίσουμε να είμαστε Έθνος.
Ας  είναι αιωνία η μνήμη του και παράδειγμα το θάρρος ,η αξιοπρέπεια και η στάση του στη σύντομη αλλά γεμάτη προσφορά ζωή του.
ΑΘΑΝΑΤΟΣ! ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ

ΑΘΛΙΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ




Στην έσχατη πρόκληση προχώρησε η Άγκυρα σήμερα επέτειο του θανάτου του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη, τον οποίο θάνατο προκάλεσαν στις 23 Μαϊου του 2006, όταν τουρκικά μαχητικά (2F-16 και ένα RF-4E) πέταξαν επάνω από το Αγαθονήσι σήμερα το πρωί στις 08.43.

Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας στο defencnet.gr τα τουρκικά μαχητικά που πέρασαν πάνω από το Αγαθονήσι συνέχισαν την πορεία τους, και πέρασαν επάνω από το σημείο όπου έγινε το επεισόδιο, όπου κατέληξε στην πτώση του F-16 Block 52+ και στο θάνατο του Κώστα Ηλιάκη!

Τα δύο F-16 και τα 2 RF-4 προσέγγισαν την περιοχή έκαναν έναν κύκλο επάνω από τον υδάτινο τάφο, του Κώστα Ηλιάκη και αποχώρησαν "θριαμβευτικά" προς τη βλαση τους στην Τουρκία.

Ακολουθεί ένα σύντομο ιστορικό του συμβάντος που κατέληξε στο χαμό ενός τιμημένου στελέχους της ΠΑ.

23 Μαίου 2006.

Επτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που ο Κώστας Ηλιάκης χάθηκε στον εναέριο χώρο μεταξύ Καρπάθου και Κρήτης.Το F 16 του συγκρούστηκε με τουρκικό αεροσκάφος που προσπαθούσε να προσεγγίσει τη Κρήτη και να εντοπίσει τις θέσεις των S 300.Για τις συνθήκες κάτω από  τις οποίες έγινε η σύγκρουση,έχουν γραφτεί πολλά και όλα δείχνουν ότι επρόκειτο για μια δολοφονική ενέργεια του Τούρκου χειριστή.

Τα όσα ακολούθησαν το χαμό του Κώστα Ηλιάκη και την επιχείρηση έρευνας-διάσωσης περιγράφονται με λεπτομέρειες στα ημερολόγια του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων.

Τέσσερα ελληνικά F-16,διατάσσονται να απογειωθούν από αεροδρόμιο της Κρήτης,με αποστολή την αναγνώριση-αναχαίτιση, τεσσάρων τουρκικών μαχητικών που συνόδευαν φωτογραφικό αεροσκαφός της τουρκικής ΠΑ. Οι έλληνες χειριστές ενημερώνονται ότι στη θαλάσσια περιοχή ,πλέει και τουρκική φρεγάτα.

Ο τουρκικός σχηματισμός είχε στόχο να συνοδεύσει το φωτογραφικό RF-4 ,μέχρι τα παράλια της Κρήτης. Η εμμονή της Άγκυρας να εντοπίσει τις θέσεις που είχαν αναπτυχθεί τα αντιπυραυλικά συστήματα S-300,ήταν πια γνωστή στους έλληνες χειριστές.

Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι,τα ελληνικά F-16,είχαν προσεγγίσει το τουρκικό σχηματισμό. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, πλησίασε το φωτογραφικό αεροσκάφος κατόπιν εντολής από το ΑΤΑ,για να καταγράψει τον εξοπλισμό του.

Χωρίς καμμία προειδοποίηση ο τούρκος σμηναγός Ιμπραήμ Χάλι,πραγματοποίησε ένα φονικό ελιγμό πέφτοντας με το F-16 του,πάνω στη καλύπτρα του αεροσκάφους του Κ.Ηλιάκη,ο οποίος σκοτώθηκε ακαριαία. Ο τούρκος πιλότος κατόρθωσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και λίγα δευτερόλεπτα μετά βρέθηκε στη θάλασσα.

Ο τούρκος χειριστής είχε το περιθώριο να εγκαταλείψει επιτυχώς το αεροσκάφος του. Το ελληνικό Νο2 έχοντας λοκάρει το τουρκικό ενημερώνει τα προιστάμενα κλιμάκια διοίκησης αναμένοντας εντολή κατάρριψης του τουρκικού αεροσκάφους. Λαμβάνει διαταγή να απομακρυνθεί άμεσα από την περιοχή. Πολιτικό αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών (Egypt Air) που πετούσε 2.000 πόδια πάνω από τα εμπλεκόμενα μαχητικά επιβεβαίωσε δυο εκρήξεις.

Στις 12.47 το Εθνικό Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου ανιχνεύει σήμα εγκατάλειψης F-16, ειδοποιεί το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και δίνει εντολή να απογειωθούν δύο ελικόπτερα AS-322C1 Super Puma από Ρόδο και Ηράκλειο. Στις 13.04 αεροσκάφος C-130H της 356ΜΤΜ / 112ΠΜ εξοπλισμένο με συλλογές διάσωσης απογειώνεται από το Α/Δ Ελευσίνας.

Παράλληλα η Πολεμική Αεροπορία θέτει σε ύψιστη ετοιμότητα τις δυνάμεις της. Απογειώνει όλα τα αεροσκάφη επιφυλακής και προωθεί άλλα ζευγάρια στη θέση τους. Περίπου 40 ελληνικά μαχητικά βρίσκονται στον αέρα αναμένοντας τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας της χώρας και κάνουν κύκλους πάνω από την ευρύτερη περιοχή Αράξου-Ανδραβίδας-Ιονιου και των Κυκλάδων.

Από την άλλη πλευρά, η Τουρκική Αεροπορία έχει απογειώσει περί τα 80 μαχητικά ενώ στη περιοχή σπεύδουν δύο ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης Μαχης (CSAR) AS-532AL Cougar και αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας CN-235MP. Δύο τουρκικά F-16 εκτελούν εναέρια περιπολία (CAP) πάνω από τη περιοχή του συμβάντος. Ο τούρκος χειριστής περισυνελλέγη μετά από 50 λεπτά από το παραπλέον φορτηγό πλοίο “GAS CENTURY” σημαίας Παναμά με αριθμό νηολογίου S/N IMO 9249685 ενώ αμέσως μετά το ελληνικό Super Puma υπερίπταται του πλοίου.

Στις 13.40 φθάνει στη περιοχή πλωτό του ΛΣ από το Λιμεναρχείο Καρπάθου, από το οποίο δύο διασώστες μαζί με το κυβερνήτη του επιβιβάζονται στο εμπορικό πλοίο για να παράσχουν τις πρώτες βοήθειες στον Υποσμηναγό Halil Ibrahim Ozdemir. Ο τούρκος πιλότος αρνείται κάθε βοήθεια και επιχειρεί να στρέψει εναντίον τους το ατομικό του περίστροφο (H&K P9) αλλά αφόπλιζεται αμέσως. Η διασωστική ομάδα βιντεοσκοπεί παράλληλα την όλη διαδικασία. Στις 14.05, κατόπιν τουρκικού αιτήματος, παραλαμβάνεται από τους επίσης οπλισμένους τούρκους διασώστες του Ε/Π CSAR Cougar με το οποίο επιστρέφει στη Τουρκία.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: